torsdag 14 augusti 2008

Då får man väl krypa till korset lite då...


...ute på Masters idag och kollade in läget. Det fanns sushi att köpa överallt. Snyggt!

...det fanns en söt tjej som serverade cappuccinos i VIP-tältet. Snyggt!

...på det hela taget var första dagens arrangemang imponerande. Vilket jobb alla funktionärer gör och vilket slit det måste ha varit för Nilsmark & co att få allt på plats. Snyggt!

...annars kan jag konstatera att DJ Trahan såg mer än lovligt irriterad ut under rundan. Det såg ut som att han ville åka hem igen och förbereda sig inför FedExCup. Snabbt.

...Peter Hanson (på bilden ovanför texten för er golfanalfabeter) spelade riktigt bra. Segerkandidat!

...Paul Lawrie i Peters boll var drabbad av samma sjukdom som jag: korta puttar! Jämt!

...med tanke på hur bra Johan Edfors KAN träffa bollen så scorar han väldigt illa just nu.

...det var riktigt kul att se Daniel Chopra på första tee. Han är större än många tror.

...synd att Alexander Norén inte fick till det riktigt idag. Jag gillar verkligen hans spel.

...jag spanade även in SAS Masters Tour-ledaren Petter Bocian under en hel drös hål. Det var typ jag, hans tränare och föräldrar och Wade Ormsbys flickvän som följde den bollen längst. Kalle Edberg var tredja man i bollen. Fulast bag idag, men vem bryr sig? Bocian var enligt tränare Johan riktigt nervös på första hålet, men började slappna av efterhand. Jag måste säga att han såg rätt harmonisk ut. Om två år är han på Europatouren om vi får tro hans tränare. Tydligen kör han en hel massa fys och annat smått och gott. Det han tränar minst på är golf. Jag har svårt att köpa det som en total sanning, men kanske är det så? Det var i alla fall kul att följa Petter under första rundan.

...Nick Dougherty, som aspirerar på en plats i Europas Ryder Cup-lag, satte ett järn direkt i kopp från 150 meter för eagle. Nästan samma sak gjorde den nätte österrikaren Markus Brier. Bollen tog i pinnen och i koppkant innan den lade sig tre millimeter från hål. Hade det inte blåst så för jäkligt hade bollen nog slunkit ner mellan hålkant och pinne...

...annars var Pelle Edberg uppe PÅ sponsortälten på 18:e hål med sin järn-trea från tee. Två studs på tältduken och ner på green...det var till och med en riktigt skaplig birdie-putt han fick. Par blev det.

...18:e hålet kommer att bli en mardröm för spelarna under lördag och söndag om vinden håller i sig. Det var inte många greenträffar jag såg där idag...

...sist men inte minst kan jag konstatera att en del funktionärer hade vissa problem att stava spelarnas namn rätt på respektive håls presentationstavlor, ni vet. Holländaren Lafeber hette Lasebel på ett hål. Bocian hette Bocan och Boican. Lawrie hette Lawrei. Och så vidare. Lite underhållning på vägen. Typ.

Inga kommentarer: