fredag 15 augusti 2008

Ännu en dag på Arlandastad...



Mina intryck från denna dag på banan...

...det var förbaskat nära att vi fick en drös spelare till över helgen, men cutten gick till slut på +1. Spanjoren (!) Carl Suneson gjorde birdie på sitt sista hål för dagen och klämde sig in i helgspelet. Snyggt.

...Peter Hanson ser så lugn, harmonisk och säker ut att det inte kan bli annat än seger på söndag. Eller?

...Nick Dougherty (på bilden) spelar också riktigt bra, även om han höll på att ställa till det på 12:e hålet med en tokduffad chip. Bogey blev det där, men en fantastisk avslutning med 3 birdies sista 4 gör att vi har en ledarboll med Peter och Nick imorgon.

...Parnevik började lite skakigt, men avslutade starkt och hade koppsnurren på 18:e rullat i hade han haft ordentlig tätkänning inför Moving Day imorrn. Nu är han fem slag efter ledarduon.

...mitt stalltips DJ Trahan var inte alls den rökare jag förväntat mig. Både han och Dudley Hart spelade lojt bort sig från helgspel och kan åka tillbaka till USA lite tidigare. Det känns som att de inte ens brydde sig om tävlingen.

...trist också att Robert Karlsson missade cutten. Men han hade total torka i spelet de här två dagarna. Det ville inte riktigt lossna.

...jag åt en ceasarsallad på banan idag. Fina grejer.

...jag bytte några ord med britterna Simon Dyson och Marc Warren. "Nice birdie" och "nice save" gav mig inte mer än "thank you" tillbaka. Det verkade nästan som att de var upptagna med att spela tävlingen. Asocialt värre.

...berömde Peter Hedbloms caddie Jesse Karlsson för hans intressanta golfblogg när jag passerade förbi dem på väg hem. Bloggen hittar ni på www.golf.se. Jag föreslog att han skulle liveblogga framöver, men han garvade och sa att det i så fall skulle behövas ett filter för att rensa bort alla svordomar på banan. Nåja, om Hedblom har lite flyt i helgen så vete tusan om det svärs så mycket? Eller vad fasen vet jag om det egentligen.

Inga kommentarer: