tisdag 5 augusti 2008

En liten reflektion om www.golf.se

* Är det inte rätt uppenbart att golf.se är konstruerad av ett gäng riktigt duktiga IT-killar och tjejer? Jag är grymt imponerad av bokningssystemet, Min Hcp och att kunna ha mina golfvänner upplagda. Helt enkelt måste det vara en fantastisk databas där i bakgrunden som tuggar och sliter.

Därför är det så synd att något slängt ett Trabant-chassi över detta vrålåk. Ingen skulle få för sig att sätta in en Ferrari-motor i en Fiat Panda, så var är de kreativa marknadskunniga människorna som kan få fart på golf.se? Sajten är trött, tråkig, ostrukturerad och rejält svårsurfad. En mardröm för användaren. Trots alla bakomliggande finesser får sajten lågt betyg av mig.

* Och snälla, när ni ändå håller på: låt oss statistik-idioter lägga in våra rundor i detalj så att vi kan följa upp vårt spel. Jag vill kunna lägga in fairway-träffar, antal puttar, greenbunker-besök och så vidare. Tänk er vilka fantastiska möjligheter detta skulle ge säljarna på golf.se! Om jag, som ojämn amatör, har ett puttsnitt på 42 puttar (gud förbjude!) kan en banner per automatik sälja på mig en ny putter. Eller om jag konstant slicar ut mina utslag i skogen lockar en annan banner med förlåtande drivers...Jag gissar att de stora tillverkarna skulle finna sådan anpassning riktigt lockande.

Inga kommentarer: