lördag 16 augusti 2008

...we're in for one hell of a ride...


Tävlingen är verkligen helt öppen. Den spelare som VILL vinna mest tar nog hem det. För mig känns det som att Chopra har mest kyla och får han en bra start kan vad som helst hända.

Jag diggar i och för sig Hanson. Han har en sving som får mig som knackig medelhandicappare att bli alldeles varm i kroppen fastän jag inte fattar nånting. Men den ser bara så lugn och stabil ut. Det enda som talar emot honom är att han såg lite mer pressad ut idag - inte alls lika cool som dag 1 och dag 2.

Om det inte vore för att Chopra kan spela in sig i Ryder Cup via ett wild card om han vinner imorrn skulle jag hålla båda tummarna för Pelle Edberg (bilden). Han verkar ha förbaskat kul därute och det lyser igenom hur mycket energi som finns i hans kropp. Jag sällar mig härmed till Edbergs fan club.

Tråkigaste segernamnet imorrn är skotten Gary Orr. Under dagens rond, som han för övrigt gick på -3, var det svårt att säga om han var överlycklig eller om hans gamla mamma gått bort samma morgon. Jag hoppas verkligen på det första.

Det vore även kul om Sjöland fick till en bra rond imorrn - det behöver han. Golfen finns ju där.

Inga kommentarer: